Helsingør

Brugernes vej til selvbetjening

Helsingør Kommune mødte op fra dag et med en klar vision for især brugerrejser og UX. Nu står hjemmesiden med ny farvepalette og et stilrent design med fuldt fokus på selvbetjening. Helsingør Kommune har bevidst fravalgt store billeder og luft for at få en meget “ren” UX oplevelse.

Mobiltilpasset navigation

Forbedret navigationsoplevelse

For at forbedre brugerrejserne for brugere på små skærme var det et fokuspunkt i projektet at arbejde med navigationen på mobil. Det betyder, at centrale indgange og elementer fra forsiden på desktop er integreret i den navigation, brugeren møder fra sin mobiltelefon. På den måde er det nu lettere for brugerne at finde de oplysninger, de har brug for, også når de er på farten.

Subsitesløsning

Opfrisket design til hele kommunen

Allerede på lanceringsdagen gik ikke mindre end 42 subsites i luften - og flere kommer løbende til. Borgerne i Helsingør Kommune kan finde information om alt fra børnehaver til sundhedshuse, der nu har fået nye, opfriskede hjemmesider bygget i GoPublic.

IA og servicedesign

Fokus på brugerrejser

Web-teamet fra Helsingør Kommune kom overordentligt velforberedte og havde allerede smøget ærmerne op og taget et langt, sejt træk på arbejdet med IA, servicedesign og brugerrejser. Tankerne herfra - centrale dele af både strukturen og navigationen - har vi videreført sammen med projektgruppen i opbygningen deres GoPublic website.

Konklusion

Helsingør Kommune har med GoPublic fået en moderne og brugervenlig hjemmeside med fokus på selvbetjening. Projektet omfattede mobiltilpasset navigation, der gør det lettere for brugerne at finde information på farten. 42 subsites lancerede samme dag, opdateret med et frisk design. Kommunens web-team arbejdede tæt sammen med GoPublic for at sikre en optimale brugerrejser og servicedesign, der imødekommer borgernes behov.

Gå til Helsingør.dk